Babyfoto

14 04 2010

Rett før påske hadde jeg en sesjon med ei herlig jente på et halvt år.  Før fotograferinga surfet jeg en del på nettet etter inspirasjon og fant spesielt en fotograf som hadde masse flotte bilder i sjangeren. Bloggen til Trine Bjervik anbefales på det varmeste.

I løpet av fotograferingen løsnet(!) pc-sync-pluggen på kameraet mitt, og det ble stadig færre eksponeringer med studioblits. Det trådløse systemet (Elinchrom Skyports) var også ustabilt, så det ble en del frustrasjoner. Fant ut i ettertid at batteriet på triggeren nesten var tomt siden jeg hadde glemt å slå av etter siste sesjon. Liker ikke at de har brukt knappebatterier i triggerdelen siden de ikke kan lades og tømmes fort. Den gamle ebay-triggeren min brukte ikke batterier i det hele tatt.

Oppsettet var to blitser på hvit bakgrunn samt to blitser på hver side med ca samme styrke og paraplyer. Dermed hadde jeg større frihet i forhold til bevegelse og vinkler. Litt kjedelig, men veldig mykt lys.

Prøvde etterpå med svart bakgrunn og litt mer retning på lyset, men det ble ikke så mange av dem på problemene med triggingen.

Handlinger

Information

Legg igjen en kommentar

