Vårbryllup

11 04 2010

I går hadde jeg gleden av å fotografere i bryllupet til en kollega av meg. Det var kaldt tidlig på dagen, men sola kom fram og skapte kjempestemning.

I anledning bryllupet hadde jeg kjøpt inn nytt teleobjektiv. Jeg er forelsket! Det var helt utrolig å kunne ta skarpe nærbilder av bruden mens jeg sitter et stykke bak i kirka …og for en herlig bokeh. 😀 (google om du ikke er med)

Jeg syntes alt gikk veldig smurt , men som vanlig har jeg funnet noen nyttige erfaringer å ta med meg videre:

  • Ha rutiner for hvor jeg legger linsedeksel. Rotet mye med dem.
  • Trenger en litt større skulderveske for å kunne ta med solblenderen til teleobjektivet.
  • Prøvde å ikke blande meg i bryllupet, heller satse på journalist-stil. Syntes det funkgerte veldig bra, men burde nok ropt ut litt for å få øyekontakt når jeg hadde alle på trappa.
  • I en liten kirke skjer ting fort, og jeg er svært fornøyd med å reagere raskt i forhold til å skru av og på blits (brukte den bare på ett bilde i kirka), og det å selektivt fokusere. I løpet av få sekunder hadde jeg et bilde med brud i fokus og et med brudgom i fokus når hun kom fram til alteret.
  • Rotet også en del med veska. Trenger rutiner for å bruke den. Bare det å vite hvor glidelåsen er hadde hjulpet når en trenger å skifte objektiv raskt.  🙂

Handlinger

Information

Legg igjen en kommentar

